Sivut

sunnuntai 15. huhtikuuta 2012

Vaasa KV reissu!

Eilen aamulla, siis laitoimme keulan kohti Vaasaa. Matkalla Kiialle sanoin, et tarvis olla sellai vihko mukana, mihin kirjottaisin ajoreissun aikana juttuja, jotta pystyisin edes osaks jakamaan muille meidän nly-reissujen ilot. Kun mitään ei meinaa muistaa enää kun pääsee takas kotiin. Mutta takan 790km autolla ajamista, kahvia monen monta kupillista, uusia huoltsikoita käytetty, suomea taas nähty.

Pääsimme Vaasaan noin viiden aikaa. Auton täräytimme parkkiin, johonkin torin laidalle. Otimme kaikki muut kamat paitsi koiran, ja menimme respasta hakee avaimet "hyttiin" ja samalla meille kerrottiin hieman fiksumpi parkki paikka. Kamat äkkiä "hyttiin" ja takas autolle, auto parkki halliin ja Myrtti kävelylle. Olihan muuten vaikee saada neiti tekee tarpeitaan kun pelkkää asfalttia meinas olla, mut löysimme kumminkin jonkin moisia nurmi/lumi plänttejä.
Tölsyä katseltiin tovi "hytissä". Mutta jossain kohtaa rupes masut huutaa evästä, joten päätimme lähteä tutustumaan Vaasan pizzeria tarjontaan. Ärrältä saimme opastuksen yhteen pizzeriaan, josta sitten lähti pizzat ja salaattia kaupan päälle mukaan. Mut eipä ollu pizzassa kehumista, mut söihän sen kun nälkä oli.
Syömisen jälkeen, ruokittiin myös nälkäinen berni lapsi, ja lähettiin käyttää tyyppi ulkona. Ulkoilun jälkeen Myrtti pääsi pieneen suihkukoppiin pesulle, ja sen jälkeen föönattavaksi.
Koiran pesu ja föönaus vei sen verran voimia, että kävimme Kiiksin kanssa pötkölleen, toki tovi telkkaa tujoteltiin. Mutta aika pian rupes väsymys voittaa, ja hakiuduttiin uni maailmaan, tosin hotelli valtavan kokoinen tyyny (jonka nimesimme patjaksi) tuotti vaikeuksia löytää hyvä uni asento, mutta kun sen löys niin uni voitti.

Aamulla kello soitti 6.30, pirteenä nousimme ylös. Vaatteet niskaan, koiralle evästä, koira ulos! Myrtti vietiin ulkoilun jälkeen jo valmiiksi autoon ja haimme myös muutkin kamat autoon, ja menimme hotellin aamiaiselle! Aamiaisen jälkeen, otimme suunnaksi Botniahallin ja Vaasan kansainvälisen koiranäyttelyn!

Näyttelypaikalla oli tuttuja. Myrtin kasvattajat, neidin sisko kera omistajansa ja Miina neiti porukoineen.
Näyttely kehässä neiti jälleen hieman pelleili, niin et multakin meinasi jo usko loppua kesken. Nyt olikin liike ihan ok, mut ei millään olis jaksanu seistä. Tuomaria pakko kehua, oli hyvin mukava ja ystävällinen, ja käsitteli koiria todella mukavasti. Myrtti sai jälleen EH:n, kehittyä pitää lisää!

Arvostelu:

Young bitch. Good type. Nice head. Good ears, eyes & teeth. Angulated in rear, a bit less in front. Nice chest. A bit heavy in body, weak in back. Curled coat. Nice tail. Lacks white markings at front feet.

Kehän jälkeen käytiin vähän kiertelees myynti kojuja. Mut mitään en osatanu, paitsi yhden pehmiksen ja se oli NAM! Sit olikin aika sanoo tutuille heipat ja lähteä kohti kotia!

Kiitos Kiialle jälleen kerran mahtavasta seurasta, tavaroiden roudaamisesta ja kuvaamisesta!

Nyt sit onkin ens vkl tauko nly, ja sit kahen vk:n päästä kotikylä nly, eli Lahti KV!